Communicatie met patiënten

Om een behandeling van een patiënt goed te laten verlopen is patiëntcommunicatie erg belangrijk. Tijdens gesprekken met de arts krijgt de patiënt vaak een overload aan informatie. Het verwerken van deze informatie kost tijd en de ervaring leert dat vaak pas na een gesprek nieuwe vragen ontstaan. Deze vragen kunnen via eGPO gesteld worden. Ook kunnen de belangrijkste punten uit het gesprek in steekwoorden worden opgeslagen. Zo verloopt de Arts Patiënt Communicatie soepel .

Verbetering van patiëntcommunicatie

Met de eGPO viewer app zijn alle betrokken partijen goed op de hoogte van de actuele stand van zaken, ook als u geen computer bij de hand hebt. Zo kan een arts goed geïnformeerd op huisbezoek gaan en kan hij de laatste ontwikkelingen checken voordat hij bij de patiënt aanbelt. Hierdoor beschikt hij over de juiste informatie, op de juiste plek en op het gewenste moment. Het voeren van een beter en doeltreffender gesprek met de patiënt wordt hierdoor eenvoudiger.

De werking van patiëntcommunicatie

Wat er aan zorg geregeld wordt voor de patiënt, wordt in het eGPO vastgelegd. Geen actie wordt daarmee dubbel uitgevoerd of vergeten. Dat scheelt veel irritatie of erger: fouten. Patiënten met een zorgplan in eGPO geven aan dat ze veel beter geïnformeerd zijn. Dit komt de samenwerking en arts patiënt communicatie ten goede want men is realtime op de hoogte van elkaars taken en verantwoordelijkheden.

thomas

Meer weten?

Bel Thomas voor de mogelijkheden en een vrijblijvende (online)demo !

06 – 575 376 98 of info@egpo.nl

Of klik hier voor een demonstratievideo
communicatie met patiënten